3 enkla steg
1. Skapa din telefonkonferens
Välj datum och tid för din telefonkonferens.
2. Bjud in deltagare
Skicka alla deltagare en inbjudan med din PIN-kod, datum/tid och inringningsnummer.
3. Starta din telefonkonferens
På den avtalade tiden ringer deltagarna upp och anger din PIN-kod för att ansluta till telefonkonferensen!
Kommandon som kan användas under konferensen
# 1 | Räkna enskilda deltagare |
# 6 | Stäng av/sätt på mikrofonljudet på den egna linjen |
1. Skapa din telefonkonferens
Jag vill skapa en telefonkonferens. Måste jag registrera eller skriva in mig först?
För att skapa en telefonkonferens behöver du bara ange din e-postadress för att få en kostnadsfri PIN-kod.
Hur länge är min PIN-kod giltig?
Din PIN-kod löper inte ut.
Om jag begär en PIN-kod nu, kan jag då använda den om en vecka eller månad?
Du kan begära en PIN-kod nu och använda den omedelbart eller i framtiden.
Jag vill skapa en telefonkonferens. Måste jag tala om det för Telefonkonferens.se?
Nej, du kan skapa en telefonkonferens när som helst utan att tala om det för oss.
Hur vet Telefonkonferens.se hur många och vilka deltagare som kommer att delta i min telefonkonferens?
Vårt avancerade telefonkonferenssystem matchar automatiskt dina deltagare via din PIN-kod.
Hur många gånger kan jag skapa telefonkonferenser med min PIN-kod?
Du kan använda PIN-koden så många gånger du vill.
2. Bjud in deltagare
Vilket är det högsta antalet deltagare som är tillåtet?
Du kan hålla en telefonkonferens med upp till 100 deltagare åt gången. Om du behöver ha fler deltagare har vi en telefonkonferenstjänst för evenemang. Kontakta oss för mer information.
Kan deltagarna använda både fast telefon och mobiltelefon?
Ja, dina deltagare kan använda sin fasta telefon eller mobiltelefon för att delta i din telefonkonferens. Observera att deras mobiloperatör debiterar en extra avgift per minut när man ringer ett 0939-nummer.
Om en svensk deltagare befinner sig utomlands, kan han/hon använda sin mobiltelefon för att delta i telefonkonferensen?
Ja, ge det internationella åtkomstnumret +44 33 3300 2520 till dina svenska deltagare när de befinner sig utomlands med sina mobiltelefoner.
Kan jag ordna en internationell telefonkonferens?
Ja, med vår enkla tjänst kan internationella deltagare också delta i telefonkonferensen! Telefonkonferens.se erbjuder lokala inringningsnummer i 25 länder. Om en deltagare befinner sig i ett land som inte finns på listan kan han eller hon ändå delta i telefonkonferensen genom att ringa vårt globala inringningsnummer +44 33 3300 2520.
Ska jag ringa det globala inringningsnumret när jag ordnar en internationell telefonkonferens?
Nej. Du kan helt enkelt ringa det svenska inringningsnumret. Vårt avancerade system matchar automatiskt dina deltagare via din PIN-kod.
Kan deltagarna delta i telefonkonferensen via Skype eller liknande tjänster?
Ja. Observera dock att ljudkvaliteten kan påverkas om en deltagare deltar via IP-telefoni.
3. Starta din telefonkonferens
Måste jag som ledare av en telefonkonferens ringa upp innan mina deltagare?
Nej, vårt avancerade telefonkonferenssystem matchar automatiskt dina deltagare via din PIN-kod, även om du är försenad. Självklart är det professionellt att vara den första deltagaren i konferensrummet och hälsa deltagarna välkomna och presentera dem för varandra.
Kommer ett meddelande att spelas upp när en deltagare ansluter sig till eller lämnar telefonkonferensen?
Ja, när en deltagare ansluter sig till telefonkonferensen spelas omedelbart ett meddelande upp. När en deltagare lämnar telefonkonferensen spelas också omedelbart ett meddelande upp.
Vad kan jag göra om en eller flera deltagare som deltar i telefonkonferensen befinner sig i en högljudd miljö?
Be deltagarna försöka hitta en lugn plats så att bakgrundsljudet minskar. Om det inte är möjligt ber du deltagarna stänga av ljudet på sina egna linjer genom att trycka # 6. De kan sätta på ljudet igen genom att trycka # 6.
Vad kan jag göra om ett eko hörs i telefonkonferensen?
Detta händer vanligen när en eller flera deltagare använder högtalare eller handsfree på sin telefon. En annan vanlig orsak är att deltagarna deltar i telefonkonferensen från sina bilar med Bluetooth-handsfree. När volymen på en högtalare är för hög fångar mikrofonen upp ljudsignalen och skickar tillbaka den till telefonkonferensen.
Be deltagarna att inaktivera högtalar- eller handsfreeläget eller sänka volymen. Om det inte är möjligt ber du deltagarna stänga av ljudet på sina egna linjer genom att trycka # 6. De kan sätta på ljudet igen genom att trycka # 6.
Tips: Om en konferenstelefon används i ett konferensrum ber du deltagaren att ta upp handenheten.
Hur avslutar jag min telefonkonferens?
När den sista deltagaren lämnar telefonkonferensen är den avslutat. Du behöver inte göra något mer!